Examen och sommar

Det har gått några veckor av sommaren nu och för mig känns det verkligen som semester! I fjol jobbade jag hela sommaren så i år var jag noga med att jag skulle vara ledig en period. Jag har lite mindre än två veckor kvar, sedan börjar jag sommarjobba. Hittills har jag varit i Italien och i stugan och imorgon ska jag och min sambo Johan i väg norröver.

Ledighet kändes extra viktigt i år, eftersom våren varit väldigt intensiv. Det var min sjätte och sista termin vid språkkonsultprogrammet på Umeå universitet – i början på juni tog vi vår examen, efter tre års studier. Att skriva examensarbete tyckte jag var väldigt roligt; det påminde faktiskt lite om att skriva en bok, tyckte jag. Men det var såklart rätt hektiskt också.

Så nu är jag alltså en färdig språkkonsult! Lite svårt att förstå. Till hösten har jag sökt magisterprogrammet i språkvetenskap som finns vid Umeå universitet, så jag är dock inte helt färdig med pluggandet än.

2 reaktioner på ”Examen och sommar

  1. Vad kul att höra! Jag önskar dig all lycka i framtiden. Själv jobbar jag tyvärr hela sommaren.

    Förövrigt läste jag precis ut ”Till sista vingslaget”. Det är den första bokserie jag har läst ut helt och hållet och jag älskar den! (SPOILER) Känslorna som uppstod när t.ex. Liva kysste Shanzoc eller när comil blev förvandlad till karit var enorma. Den kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.

    Tack för en fin upplevelse.

    PS. Jag hade gärna köpt böckerna som minne, men tyvärr verkar de vara slut på förlaget. Min bror gav mig den fösta boken i serien som present för många år sedan och den kommer att få en speciell plats i en framtida bokhylla. DS.

    Gilla

    1. Tack för dina fina ord, så kul att du tycker om Nyckelväktarna och roligt att höra att berättelsen hade sådan inverkan på dig! 🙂 Ja, tyvärr är böckerna slut på förlaget. Det är flera som hört av sig till mig och undrat var man kan få tag på böckerna, jag önskar de fanns kvar att köpa!

      Gilla

Kommentera

